FREDAG


Oj, det har gått nästan en vecka sen jag skrev sist. Vad har jag gjort?
Jag har kommit på en basgång till min låt som jag känner mig väldigt nöjd med. Den blev enklare än jag först tänkte, men inte sämre för det. Melodin finns ju redan sen innan så det jag har kvar nu är att hitta på något svängigt trumkomp.

Nu är det fredag och jag och Elinor väntar på våran vän som är påväg hit som vi ska spela in med den här helgen. Hon ska spela in tre egna låtar och jag ska spela gitarr och cajon på dom. Det ska bli roligt! Men tyvärr innebär det att jag får lägga min egen låt åt sidan under helgen. Det kanske kan vara bra, jag låser mig lätt om jag bara fokuserar på låten hela tiden, t.ex "måste komma på basgång nu nu nu nu". Att tänka på annat och få inspiration från andra håll kan vara bra.

Nu ska jag vila lite så jag orkar eftermiddagen, att spela in kan innebära mycket väntan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0