Helg


Idag har varit en skön dag, jag har inte gjort särskilt mycket. Det var välbehövligt efter en jobbig vecka.
Igår tog jag upp en låt som jag skrev för ca 1 år sen. Jag försökte komma på en groovig basgång men det är svårt att tänka om när låten redan finns i en version. Det bästa är nog om jag testar mig fram. Jag ringde även lite läskiga samtal igår, för att nätverka. Det var nervöst fast väldigt skönt efteråt. Vi får se vad det resulterar i.

Igår började jag fundera på att köpa en ny saxofon. Jag har haft min i många år och jag borde byta upp mig. Även om den jag har nu funkar hur bra som helst, men det skulle vara kul att höra hur mycket bättre det låter med en dyrare, för det är dyrt. Det får nog vänta några månader..
Jag försöker iallafall lova mig själv att nästa instrument jag köper ska vara en sax.

Imorgon planerar vi att baka bullar.

/Malin





Foto av Elinor


Kommentarer
Postat av: JessicaPersika

Vilket underbart foto Mallan! Jag tycker det är jätteroligt att ni börjat blogga, känns fint att få en inblick i er vardag och jag blir så inspirerad av er! Har själv börjat komma igång med att skriva igen och det känns riktigt bra. Jag är helt övertygad om att ni kommer lyckas med er skiva! många kramar!

2011-01-23 @ 01:09:24
URL: http://pinatapinata.blogg.se/
Postat av: Fröken Liljekvist

Vad kul att få följa. Jag saknar musiken jättemycket, trots att det bara var lite gränslöst och chill med Hanna så saknas det enormt! Mamma skickade över Trevas skiva så den lyssnar jag på med glädje och nu ser jag fram emot att få komma hem och köpa eran skiva, det kommer bli asbra. Inte för att jag har hört er spela tillsammans men jag vet inte, det känns som det!



Och Malin, vill du låna ut din gamla sax framöver när du funnit dig en ny så räcker jag upp handen, jag skulle ge den så mycket kärlek så!!

2011-01-25 @ 17:42:43
URL: http://detborjarica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0