Musikvideo


I måndags så började vi spela in en musikvideo vi kommer börja redigera snart. Förutom det så har vi spelat in nästan hela tiden. Det finns ingen ände på hur mycket pålägg man kan göra. Jag tycker det svåraste är att nöja sig och våga vara minimalistisk. Om jag inte tänker efter så förvandlas alla låtar till ett enda långt bassolo när jag spelar in bas. För jag tycker det är kul och för att basen är viktig. Fast passar det på varje låt? Nä..
Nu är det inte långt kvar till den 23:e Maj då skivan släpps. Jag känner på mig att vi kommer jobba in till natten innan vi ska lämna den.
Igår var det första riktiga vårdagen här vid branten. Jag och Malin hittade en trappa bakom huset som gick till en överväxt stig och den ledde i sin tur till en ruin från gruvan. Det fanns mycket blåsippor och ett hål i staketet så man kunde komma in till gruvan från en ny vinkel. Vågade inte gå för nära för ingen vet hur stabila kanterna är. När vi hade spelat in det sista för dagen så tog vi ut bröd och te och fikade ute i solen tillsammans med ett fiaspel. I en hage bortom vårt hus har de släppt ut fåren och de bräker hela tiden.



Bild från filminspelningen. Lycklig Ungdom älskar skogen..



Kommentarer
Postat av: Herr Bäfver

Är denna bild måhända en anspelning på en viss person?

2011-04-14 @ 16:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0