Nya strängar

Idag åkte jag och Elinor en tur till Avesta, jag skulle bl.a köpa nya strängar. Vi kom till musikaffären Dala Musik fem minuter innan de skulle stänga, jag visste vilka strängar jag ville ha så jag gick in. Jag möttes av en man som sa att han skulle stänga lite tidigare för han skulle hinna med bussen, sen frågade han vad jag skulle ha. Jag sa vilka strängar jag ville ha och han tog fram dom, när jag skulle betala sa han att han hade stängt kassan och undrade om det gick bra utan kvitto. Men jag hade inga kontanter och det gick ju inte att betala med kort, så jag sa att jag inte behövde köpa strängarna iallafall. Då sa han: "Ta strängarna, du måste ju kunna spela gitarr. Du kan betala nästa gång du är i Avesta." Jag blev lite chockad men tog emot strängarna. Han var snäll! Tack Dala Musik!



För övrigt började jag skriva på en låt i torsdags utifrån de meningar jag kommit på natten innan. Det gick faktiskt oväntat bra och nu har jag nästan en hel låt! Det behöver slipas på lite verser och sen men jag har grunden till den. Jag tänkte låta den vila under helgen och ta upp den igen nästa vecka. Det är väldigt spännande att skriva musik! Det går mycket upp och ner, på en halvtimme kan en vers ha blivit tre stycken och sedan till en refräng och sen stryker man alltihop. Det gäller att bestämma sig till slut och bli nöjd, det är nog det svåraste.
Nu ska jag fortsätta ha helg!

/ Malin

Kommentarer
Postat av: Anne Karlsson

Ibland träffar man generösa människor på de mest oväntade ställen...

2011-02-05 @ 19:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0